poniedziałek, 3 marca 2014

White Pavlova







Biała Pavlova!
Można powiedzieć, że królowa tortów i beza nad bezami!

Krucha z zewnątrz, z miękką pianką od środka.
Jest lekka i puszysta, a różni się od zwykłej bezy, tym że nie jest tak słodka i mdła...
W dodatku pięknie się prezentuje.
Mnie osobiście najbardziej smakuje wariant z truskawkami
(ale tylko w sezonie, umówmy się te ogromne poza sezonem nabite nie wiadomo czym są okropne..), ale można ją podawać na różne sposoby :)

Składniki:
  • 6 białek
  • 300 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka skrobi kukurydzianej (lub ziemniaczanej)
  • 1 łyżeczka białego octu winnego (lub soku z cytryny)
  • 500 ml śmietany kremówki
  • świeże owoce sezonowe (lub w zimie te z puszki)

 Jak zrobić?
  • Białka ubić na sztywno.
  • Pod koniec ubijania dodawać po łyżce cukru, stopniowo i powoli, ubijając przez cały czas.
  • Na sam koniec dodać łyżeczkę skrobi i łyżeczkę octu.
  • Zmiksować.
  • Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia lub matą teflonową.
  • Na papierze narysować okrąg, nieduży, dwadzieścia kilka cm średnicy.
  • Wyłożyć na niego masę białkową.

  • Wstawić do nagrzanego do 180ºC piekarnika i po 5 minutach przykręcić temperaturę do 150ºC.
  • Piec 1,5 godziny.
  • Studzić w uchylonym piekarniku.

  • Wystudzoną bezę położyć na paterze dnem do góry, delikatnie zerwać papier.
  • Wyłożyć na nią ubitą kremówkę (bez cukru).
  • Udekorować owocami. 
Kaloryczność dużego kawałka ok 400 kalorii ( mniejszy 200).


Przepis pochodzi ze strony mojewypieki











  Tutaj inne warianty:







Ja zakochałam się w niej od pierwszego skosztowania.


5 komentarzy:

  1. Też pokochałam ją od pierwszego kęsa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobię! Wygląda na szybkie ciasto :-DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważaj tylko żeby beza się nie przypiekła :) powodzonka:*

      Usuń
  3. Musisz mnie chyba kiedyś nauczyć ją robiź na żywo, bo raz mi nie wyszła is się zraziłam :P

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy