wtorek, 28 stycznia 2014

Pancakes


Jak pomyśle o tych placuszkach od razu przypomina mi się bajka z Kaczorem Donaldem, który smażył ich wielkie stosy :) Ciekła mi ślinka przed telewizorem, ale zawsze zastanawiałam się jak to jest możliwe, że on pochłania takie ilości Pancakes’ów ?!



Wierzcie mi jest to możliwe, zwłaszcza w połączeniu z syropem klonowym.
Puszyste i mięciutkie, idealne od razu po zdjęciu z patelni- rozpływają się w ustach!
A najlepsze jest to, że można je zjeść o każdej porze- na śniadanie, obiad i kolacje.

Składniki (ok 20 sztuk, średnica 11 cm)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 jajko
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli


Jak zrobić?
  • Wszystko razem mieszamy- najlepiej i najszybciej mikserem. Ciasto powinno być gęste jak śmietana.
  • Pancakes’y smażymy bez tłuszczu na rozgrzanej patelni (teflonowej), do uzyskania złoto- bursztynowego koloru z jednej i drugiej strony.
  • Najlepiej smakują z syropem klonowym, jednak śmiało można go zastąpić miodem- choć wtedy smak jest zupełnie inny :)


Kaloryczność jednego placuszka bez dodatków ok. 60 kalorii









5 komentarzy:

  1. Hahah Kaczor Donald miażdży :D
    I czemu ubrudziłaś blat! Mama będzie krzyczała :P
    A pankejki są pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej! nie ubrudziłam blatu, to podstawka ;) Pycha, pycha szkoda, że nie można skończyć na jednym <3

      Usuń
  2. Heh lubię je robić mojemu P na śniadanie jak nie ma nic ciekawego w lodówce ;) A skąd syrop, bo własnie chętnie bym spróbowała? :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy