środa, 29 stycznia 2014

Oreo



„Weź jedno.
Przekręć.
Poliż.
Zamocz.
I Zjedz!”

Tak w TV reklamują ciasteczka Oreo.
Zastanawiałam się tak naprawdę nad ich wielkim fenomenem...
Czemu na słowo „Oreo” wszyscy (no może nie wszyscy, ale większość) oblizują ze smakiem usta i podniecają się jak ślepy latarką?
Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, pierwsze co zrobiłam to poszłam nie, nie do sklepu tylko do swojej kuchni, gdzie zrobiłam domowe oreo.
Moim największym krytykiem była siostra, która uwielbia te niepozorne ciasteczka.
Podałam jej jedno- ona obejrzała je z każdej strony, powąchała i... w końcu ugryzła.
Jej źrenice powiększyły się jak po działaniu narkotyków, mówiąc do mnie z pełną buzią „Żaki to Oreo w 99% smakuje jak ze sklepu!!!”
Ciasteczka faktycznie okazały się pyszne i na wspomnienie (tak na wspomnienie, bo zostały zjedzone w mgnieniu oka) o ich smaku, cieknie mi ślinka :)

Składniki (23 oreo o średnicy 5 cm)

Ciastka
  • 70 g masła
  • 1 i ¼ szklanki mąki
  • ¾ szklanki kakako
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki sody
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 krople aromatu waniliowego


Masa
  • 110 g masła
  • Szczypta soli
  • Kropla aromatu waniliowego
  • 1 i ¼ szklanki cukru pudru


Jak zrobić?
  • W rondelku roztapiamy masło i odstawiamy do ostudzenia.
  • W misce mieszamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oraz sól
  • Do ostudzonego masła dodajemy cukier i mieszamy do uzyskania kremowej konsystencji, następnie dodajemy jajko, aromat i mieszamy wszystko razem.
  • Mieszankę maślaną dodajemy do suchych składników i wyrabiamy do całkowitego połączenia.
  • Gotowe ciasto zawijamy w folie i na 30 min. wstawiamy do zamrażalnika.
  • Po tym czasie wałkujemy ciasto na ok 3 mm i wykrawamy szklanką (średnica 5 cm) ciastka.
  • Wykrojone ciastka przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
  • Blaszka idzie do piekarnika:

                                    -Temp. 170 stopni
                                    -Czas ok 8 min

  • Gdy wszystkie ciasteczka są już upieczone, pozostawiamy je do ostudzenia (mają być chłodne).

W czasie studzenia przygotowujemy masę:
  • Miękkie masło miksujemy do uzyskania puszystej konsystencji, partiami wsypujemy cukier puder oraz dodajemy kroplę aromatu i miksujemy do połączenia.
  • Z masy formujemy kuleczki, kładziemy na 1 część ciastka i zaciskamy drugim ciastkiem- w ten sposób powstaje nam Oreo :)


 Kaloryczność 1 Oreo to (niestety) 125 kalorii.

przepis pochodzi z bloga ilovebake












A Wy lubicie Oreo ?

5 komentarzy:

  1. Raz spróbowałam i jakoś nie wywarły na mnie wrażenia ;-P ale te z przepisu wyglądają baaardzo apetycznie ;-DD

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja w ogóle nie rozumiem fenomenu tych sklepowych oreo ( Twoje domowe to pewnie co innego <3 ) kompletnie mi nie smakowały, zjadłam jedno raz i nie planuję powtarzać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 38 year-old Accounting Assistant I Fonz Saphin, hailing from Levis enjoys watching movies like "Rise & Fall of ECW, The" and Horseback riding. Took a trip to Laurisilva of Madeira and drives a Bronco. skocz do tej strony

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy