piątek, 24 października 2014

Warm apple pie with ice cream



Jesień za oknem.
Do tego brzydka.
Do tego szara..
Do tego zimna...
Ogrzewam się szarlotką na ciepło, a lody z musem malinowym przypominają mi o lecie :)

Składniki:
Ciasto
  • 150 g cukru pudru
  • 350 g mąki tortowej
  • 250 g masła
  • 2 żółtka

Masa jabłkowa
  • 10 jabłek
  • Cynamon
  • 100 g cukru
  • Łyżka masła


Jak zrobić?
  • Zagniatamy wszystkie składniki na gładkie ciasto.
  • Dzielimy je na dwie części-pierwszą ½ chłodzimy 30 minut w lodówce, 
  • drugą ½ rozkładamy w blaszce (u mnie 39x24) i pieczemy 15 minut w temperaturze 200 stopni.
  • 10 dużych jabłek (wcześniej obranych i startych na dużych oczkach) prażymy w rondlu z cukrem,
  • cukrem wanilinowym, cynamonem i łyżeczką masła- gotową masę wykładamy na wcześniej podpieczone ciasto.
  • Na wierzch masy jabłkowej: trzemy na tarce naszą pierwsza ½ ciasta.
  • Całość pieczemy 45 minut, w temperaturze 200 stopni.
Podajemy ciepłą z lodami lub bez.
Z polewą czekoladową, karmelową a może bitą śmietaną :) ?
Wszystko w Waszych rękach i w Waszej wyobraźni!










 Miłego wieczorkuuu!

7 komentarzy:

  1. Wczoraj własnie zjadłam taką szarlotkę z lodami i musem malinowym u znajomych ;-) choć nie przepadam za szarlotkami ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio nie lubisz? :) mmm ja uwielbiam to połączenie kruchego ciasta, prażonych jabłek i cynamonku :) a jeszcze lody do tego :)

      Usuń
  2. Szarlotka z lodami zawsze kojarzy mi sie z jeżdżeniem na nartach, gdzie w schroniskach zawsze taką jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej to musiała być pychota po takim narciarskim wysiłku :)

      Usuń
  3. Delicious!!! thank you so much for your visit!!!
    I follow you with GFC and I added you by g+ too!!!
    Happy Halloween!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy