piątek, 5 września 2014

Fried salmon, spinach, rice and balsamic sauce!



Łosoś moja wielka miłość smakowa <3
Dziś podaje na stół łososia ze szpinakiem, ryżem i sosem balsamicznym- szybko, prosto a przede wszystkim smacznie, bardzo smacznie!

Składniki (4 porcje)
  • 4 kawałki łososia
  • 200 g ryżu
  • 1 paczka mrożonego szpinaku (taki miałam pod ręką, ale koniecznie przyrządzamy świeży szpinak!)
  • Sos balsamiczny
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 ząbek czosnku
  • Sól
  • 1 łyżka mąki
  • Olej rzepakowy
  • koperek

Jak zrobić?
  • Łososia smażymy na rozgrzanym oleju (niegłębokim!) z jednej i drugiej strony, pod koniec smażenia posypujemy solą do smaku (nie dodajemy żadnych przypraw do ryb itp- zniszczyłyby tylko królewską rybę!).
  • W między czasie gotujemy ryż.
  • W moim nieszczęsnym przypadku mrożonego szpinaku- rozmrażamy go tak jak w instrukcji na opakowaniu, następnie na osobnej patelni robimy zasmażkę z mąki oraz oleju (3 łyżki) i gotową (złoty kolor) przelewamy do gotującego się szpinaku.
  • Całość intensywnie mieszamy, żeby nie przypalić, doprawiamy solą i czosnkiem, a na koniec dodajemy śmietanę.
  • Chwilę gotujemy, mieszamy do połączenia i odstawiamy z ognia.
  • Gdy już wszystko mamy gotowe, przekładamy składniki na talerz- wszyscy zapewne wiedzą, że jemy oczami, dlatego pamiętajmy o dopieszczeniu „wyglądu” naszej potrawy na talerzu :)

 Smakówka!







To mój ostatni post w tym miesiącu :( 
Wracam w październiku i mam nadzieję, że ze zdwojoną siłą!
Życzę wam miłego weekendu i wybywam daleko... 


xoxo 
Jacquelinee

P.s Zapraszam na mojego instagrama -> jacquelinee88

3 komentarze:

Obserwatorzy